תרהט, תצליח!

בעידן המודרני בו אנו חיים, נוכחותינו במשרד גדולה יותר מאשר בבית. רבים מאיתנו אף עובדים מהבית ולכן מתבקש כי המשרד, בין אם בבית ובין אם מחוצה לו ייראה בהתאם. ריהוט המשרד כמתכון להצלחה עסקית

מאת חן בן ארי | צילום יח"צ | תאריך 12.1.09

הפעילות היומיומית שלנו נעשית רובה ככולה בעבודה על השולחן והכיסא המשרדיים, לכן מתבקש כי סביבת העבודה תהיה נעימה לא פחות ממקום המגורים שלנו. ההשקעה בריהוט המשרדי חשובה ויכולה לתרום לבריאותנו, הנאתנו מהעבודה והצלחותינו בתחום. כמו כן, המשרד הוא המקום אליו אנו מזמינים את אנשי שלומנו, לקוחות פוטנציאלים ומכרים מהתחום, אשר יכולים לעזור בהתקדמותנו וביצירת קשרים וצליחת עסקאות מורכבות.

משרד עבודה צעיר ודינאמי, קמחי תאורה(צילום: יחצ)
משרד עבודה צעיר ודינאמי, קמחי תאורה(צילום: יחצ)


בתחום הריהוט המשרדי ההתמקדות היא בפונקציונאליות, ארגון, נוחות ועיצוב. המחירים נעים בין עשרות שקלים לאלפי שקלים, תלוי ברמת הגימור, סוג החומר והמבנה הארגונומי של המוצר.

בשונה מבעבר, הדור החדש של הריהוט המשרדי, עונה על צרכי העבודה תוך שמירה על בריאותו של העובד. בעזרת בחירת פרטי הריהוט הנכונים ניתן להפוך את סביבת העבודה לנוחה הן מבחינה אסתטית והן מבחינת טכנולוגיית הנדסת האנוש, ועל ידי כך להפיק את מירב התועלת מעצמנו ומהעובדים במשרד.

שולחן המנהל צריך להוות סביבת עבודה נוחה ופונקציונאלית, IDdesign(צילום: יחצ)
שולחן המנהל צריך להוות סביבת עבודה נוחה ופונקציונאלית, IDdesign(צילום: יחצ)

נא לרהט בהתאם

שולחן מנהלים

- המנהל הינו דמות מרכזית במשרד ושולחנו בהתאם. הוא צריך ברוב המקרים לחלוש על מגוון רחב של נושאים, לקבל החלטות שעומדות בקביעות על סדר היום ולהתנהל בין ישיבות ופגישות אין ספור. שולחן המנהל צריך להוות סביבת עבודה נוחה ופונקציונאלית, מן הדברים הקטנים ביותר- מקום להניח את העט והנייר, את כוס המשקה ועד לפורמאליות ואווירת הרצינות בחדר.

שולחנות אשר מיוצרים במחשבה ממוקדת, מייעלים את עבודת המנהל ומקלים עליו בהתרחשויות וההתמודדויות היומיומיות. במחלקת העסקים של "איקאה", מציעים יש להתאים את גודל השולחן לאופי העבודה. אם מדובר במשרד לקבלת קהל יש למקם את השולחן במרחק של לפחות 80 ס"מ מהקיר ולהוסיף כסאות אורחים מהצד השני.

כסא

– פאינה גולבר חלצי, מעצבת פנים באיקאה, מסבירה כי "מומלץ להשתמש בכסא מרופד בעל משענת וגלגלים המותאם לישיבה מרובה במהלך היום. כמו כן, רצוי לבחור כסא פונקציונאלי ונוח המצויד בידיות להישענות ובאפשרות להטייה לאחור. כדי להגן על רצפת פרקט או לאפשר לגלגלי הכסא לנוע בחופשיות על השטיח מומלץ להוסיף משטח פלסטיק הממוקם מתחת לכסא".

מומלץ להשתמש בכסא מרופד בעל משענת וגלגלים המותאם לישיבה מרובה במהלך היום, דר גב(צילום: יחצ)
מומלץ להשתמש בכסא מרופד בעל משענת וגלגלים המותאם לישיבה מרובה במהלך היום, דר גב(צילום: יחצ)
חדר ההמתנה

- ההמתנה לפגישה חשובה או לישיבה מכרעת גורמת ללחצים והתרגשויות, ישיבה בחלל מעוצב ומזמין טרום האירוע, יכולה ליצור תחושת נוחות ולהפיג את הלחץ.

חדר המתנה מעוצב ישדר חמימות מזמינה, דבר אשר יקל על יצירת קשרים בין אישיים בפגישות אסטרטגיות. כאן ניתן לוותר קמעה על הפורמאליות השוררת בשאר חלקי המשרד ולאפשר סביבת המתנה נוחה ומרגיעה. ספרים, עיתונים, קטלוגים או מסך טלוויזיה הינם פריטי חובה בחלל זה על מנת ליצור תעסוקה ובכך "לקצר" כביכול את זמן ההמתנה.

רהיטים בהזמנה אישית לא תמיד יהיו יקרים יותר ממוצר קיים, פינת עבודה מבית דקור (צילום: יחצ)
רהיטים בהזמנה אישית לא תמיד יהיו יקרים יותר ממוצר קיים, פינת עבודה מבית דקור (צילום: יחצ)
ריהוט Custom made

- זהו ריהוט ייעודי ומותאם ספציפית לחלל או נישה במשרד הדורשים עיצוב מיוחד, או פתרונות ארגון ואחסון ייחודיים. ריהוט מסוג זה יכול לפתור בעיות גודל במשרדים קטנים או בעיות תכנון אשר מכריחות אותנו לעצב שולחן או דלפק לפיהן. בדרך כלל, דלפקי הקבלה במשרדים גדולים מוכנים בהזמנה אישית על מנת להתאים עצמם לגודל המבואה הקבוע, ואו על מנת ליצור כניסה מרשימה וייחודית למשרדים. רהיטים בהזמנה אישית לא תמיד יהיו יקרים יותר ממוצר קיים מכיוון שקיימת האפשרות להוזיל את מחירם על ידי שימוש בחומרים פחות יקרים בהכנתם. הורסטיליות בהכנת הרהיט גבוהה- אתם יכולים לבחור את החומר, הגימור והנראות הכללית ולא מוכתבים עפ"י קטלוג הריהוט.

חדר הישיבות

- בחדרי הישיבות מתקבלות החלטות החשובות, לכן ריהוט משרדי עבורם צריך להיות נוח, נעים, המשרת נאמנה את המטרה. סגירת עסקאות, ישיבות צוות והנהלה ודיונים מכריעים חייבים להיעשות בסביבה תומכת ופונקציונאלית ובאם היא מעוצבת בצורה נעימה ומזמינה, אזי השגתם את מבוקשכם. זכרו להקפיד על כיסאות המותאמים לכל באי הישיבות, בעלי מנגנון פנימי להגבהה- הנמכה.

בחדר הישיבות הקפידו על כסאות מתכווננים, IDdesign(צילום: יחצ)
בחדר הישיבות הקפידו על כסאות מתכווננים, IDdesign(צילום: יחצ)
ארונות משרד

- סביבת העבודה הינה תמיד יעילה יותר כאשר היא מסודרת ומוקפדת.

סדר ידוע כאחד הדברים החשובים לריכוז, לארגון ולהצלחה, לכן מתבקש שהאזור בו אתם מבלים כל כך הרבה זמן יהיה מסודר, יעיל נוח וידידותי. לפיכך ישנם המון סוגים ודגמים של ארונות משרד בעיצובים שונים ובעלי חלוקה פנימית המותאמת לצרכי המשתמש.

הארונות משרתים אותנו נאמנה וחוסכים לנו את "מראה המחסן" שמציג לראווה את כל מרכולתנו.

מומלץ להשתמש במנורה בעלת יכולת גמישות על מנת לכוונה למיקום מדויק, אולטרה תאורה(צילום: יחצ)
מומלץ להשתמש במנורה בעלת יכולת גמישות על מנת לכוונה למיקום מדויק, אולטרה תאורה(צילום: יחצ)
תאורה

– "התאורה האופטימאלית המומלצת לקרייריסט המבלה שעות רבות מול המחשב, חייבת לכלול תאורה פלורוסנטית היוצרת אור נעים ולא מחמם. להרגשה נינוחה, מומלץ לשלב תאורה שאינה ישירה יחד עם גופי תאורת אוירה", מסבירים ב"קמחי תאורה". מנורת שולחן ניתן למקם על שולחן העבודה או על מדף התלוי מעל השולחן. מומלץ להשתמש במנורה בעלת יכולת גמישות על מנת לכוונה למיקום מדויק.

אווה קמחי, מנכ"ל ומבעלי קמחי תאורה, מספרת כי בתכנון חדר העבודה שלה, בחרה לשלב "תאורה מינימליסטית ונסתרת בתקרה שתיתן לי את האור הנכון והדרוש בחדר, בתוספת מנורת שולחן טולומאו של חברת ארטמידה שמהווה סמל סטטוס למנהל הבכיר".

פרטים משלימים

- כמובן שכמו בבית, יש צורך בפריטי עיצוב משלימים על מנת להגיע לעיצוב כולל של המשרד. כאן נכנס הטעם האישי וישנן אלפי אפשרויות לתוספות מעוצבות, אשר יוסיפו לתחושת הנוחות הכוללת. יש להתאים את האבזור לסוגי הרהיטים ולשמור על זהות מסוימת בגווני הצבע. לאלו שאינם מעוניינים להשקיע זמן או מחשבה יתרה בתוספות מעוצבות- אגרטל זכוכית ובתוכו זר פרחים יעצימו את האווירה ויהוו נקודת אור וצבע במשרד.

מנורת המנהלים טולומאו של קמחי תאורה(צילום יחצ)
מנורת המנהלים טולומאו של קמחי תאורה(צילום יחצ)

אין כמו בבית

במידה ובחרתם לעצב משרד בביתכם, יש לאבזרו בכל אביזרי המשרד השימושיים אך יחד עם זאת לשמור על אופי ביתי ואינטימי על ידי הוספת אביזרים כגון שטיח, וילון, אביזרי תאורה, שעון תמונות וכד´. ב"איקאה" מציעים מגוון פתרונות ייחודיים בעבור המשרד הביתי ויש גם כמה טיפים:

מומלץ למקם מתחת לשולחן יחידת אחסון על גלגלים לצורך אחסון חפצים קטנים והכרחיים.

לחסכון במקום ניתן להשתמש ביחידות אחסון התלויות על הקיר. רצוי לבחור בארונות עם דלתות לשמירה על קו עיצוב נקי ומראה נקי מאבק.

להנחת הציוד המשרדי הכבד כגון: פקס,מכונת צילום, מדפסת וכו´, בחרו ביחידות אחסון נמוכות והניחו על הדופן העליונה. השטח הנותר ביחידה יכול לשמש לאחסון פריטים נוספים כגון נייר צילום ומחסניות דיו.

להוספת עניין ונוחות ניתן להוסיף לוח מודעות כגון שעם, מגנט, זכוכית או לוח גיר.

אם יש ילדים שנמצאים בבית בזמן העבודה ניתן להקצות אזור מיוחד בחדר שירוהט בשולחן וכסאות קטנים ואף מיכל לאחסון משחקי וכלי יצירה. להשלמת האווירה מומלץ להוסיף גם לוח לתליית היצירות.

יש להתאים את האבזור לסוגי הרהיטים, אביזרים משלימים של SIAM(צילום יחצ)
יש להתאים את האבזור לסוגי הרהיטים, אביזרים משלימים של SIAM(צילום יחצ)

אנרגיות של הצלחה

גליה לביא, יועצת מומחית בפנג שואי מסבירה כיצד יש לסדר את סביבת העבודה עפ"י עקרונות התורה העתיקה:

הקפידו על סדר בחדר - בלגן משדר הרבה מסרים בו זמנית ומעמיס על המוח נתונים מיותרים. סדר ומיעוט בגירויים יאפשרו יכולת ריכוז טובה יותר.

מיקום השולחן - מקמו את השולחן כך שתוכלו לראות את הדלת בנוחות ורצוי שיהיה קיר מאחרי גבכם. אם אין אפשרות לקיר, השתמשו בכסא עם משענת מוצקה. מיקום כזה יעניק לכם תחושת בטחון בזמן לקיחת החלטות חשובות.

חפצים בסביבת השולחן – הקפידו שהספרים, המחברות, כלי הכתיבה ויתר הציוד שנמצא על השולחן, יהיו מסודרים ולא יכסו את כל השולחן. תלו על הקירות באזור השולחן תעודות הצטיינות, מבחנים טובים, עבודות שאתם גאים בהן. כל אלו יעודדו אצלכם תחושת מצוינות והצלחה אישית.

שקט - רעש מסיח את הדעת גם אם הוא לא חזק. טלוויזיה מרוחקת, שכן שצועק, רכב שעובר - כל אלו מפריעים לריכוז. אפשר לנטרל את רעשי הרקע ע"י השמעת מוסיקה. מוסיקה היא דבר נהדר, כל עוד היא ברקע ולא הופכת להיות העיקר. העדיפו מוסיקת רקע שקטה על פני מוסיקה רעשנית, ורצוי נעימות ולא שירים עם מילים.

אווירה כללית - הרחיקו חפצים ותמונות בעלי חזות מאיימת או מפחידה. הימנעו מצבעים מעוררים מדי, כמו אדום. צבעים חזקים מדי מעודדים פעילות מוחית ונשימה, בעוד שצבעים בהירים מעודדים הרפיית שרירים והורדת לחץ דם.

במידה ובחרתם לעצב משרד בביתכם, יש לאבזרו בכל אביזרי המשרד השימושיים אך יחד עם זאת לשמור על אופי ביתי ואינטימי, אורגון(צילום יחצ)
במידה ובחרתם לעצב משרד בביתכם, יש לאבזרו בכל אביזרי המשרד השימושיים אך יחד עם זאת לשמור על אופי ביתי ואינטימי, אורגון(צילום יחצ)

זכרו כי סביבת עבודה נעימה, יוצרת תחושה חיובית בחלל וגוררת עמה ללא ספק - גם הצלחה.

חזור מעלה